ΚΩΔΙΚΑΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ

1. Σκοπός

Ο Κώδικας Επαγγελματικής Δεοντολογίας της Spartan καθορίζει τις αρχές συμπεριφοράς και τις ηθικές και επαγγελματικές αξίες που οφείλουν να τηρούν όλοι οι εργαζόμενοι της εταιρείας. Αποτελεί θεμέλιο για την ενίσχυση της εμπιστοσύνης μεταξύ εργαζομένων, διοίκησης και ενδιαφερόμενων μερών, και διασφαλίζει την εύρυθμη, αξιοκρατική και υπεύθυνη λειτουργία της εταιρείας.

2. Βασικές Αρχές - Ο Κώδικας βασίζεται:

  • Στο ισχύον εργατικό, αστικό και ποινικό δίκαιο
  • Στις απαιτήσεις του νόμου για τη συμμόρφωση με τις αναγκαίες επαγγελματικές άδειες και πιστοποιήσεις, ανάλογα με τον ρόλο εργασίας.
  • Στον Γενικό Κανονισμό για την Προστασία Δεδομένων (GDPR)
  • Στις εσωτερικές πολιτικές και διαδικασίες της εταιρείας
  • Στις αρχές των προτύπων ISO που έχει υιοθετήσει η Spartan
  • Στις θεμελιώδεις αρχές επαγγελματικής ηθικής, εντιμότητας, αξιοπρέπειας και ακεραιότητας

3. Ανθρώπινα Δικαιώματα - Οι εργαζόμενοι:

  • Τυγχάνουν ίσης μεταχείρισης χωρίς διακρίσεις
  • Απολαμβάνουν σεβασμό, αξιοπρέπεια και προστασία από κάθε μορφή βίας, παρενόχλησης ή εκφοβισμού
  • Εργάζονται σε περιβάλλον που προάγει την ισότητα, την αποδοχή της διαφορετικότητας και την εμπιστοσύνη, με μηδενική ανοχή σε κάθε είδους βία από όπου κι αν προέρχεται (εργαζόμενοι, συνεργάτες, προμηθευτές, πελάτες)
  • Υπόκεινται στις προβλέψεις της εργατικής νομοθεσίας και των συλλογικών συμβάσεων εργασίας

4. Υγεία, Ασφάλεια & Καθοδήγηση- Η εταιρεία:

  • Διασφαλίζει συνθήκες εργασίας που προστατεύουν τη σωματική και ψυχική υγεία των εργαζομένων
  • Διαθέτει Τεχνικό Ασφαλείας, με στόχο την πρόληψη εργατικών ατυχημάτων

τη διαρκή βελτίωση των συνθηκών ασφάλειας στο χώρο εργασίας

  • Διαθέτει Ιατρό Εργασίας, με στόχο την παρακολούθηση της υγείας των εργαζομένων και την προαγωγή της υγειονομικής πρόληψης
  • Εφαρμόζει Σύστημα Διαχείρισης Υγείας και Ασφάλειας σύμφωνα με τα πρότυπα ISO
  • Παρέχει συνεχή εκπαίδευση και μέσα ατομικής προστασίας
  • Διασφαλίζει καθαριότητα, πρόληψη κινδύνων και τήρηση όλων των κανόνων ασφαλείας σε οχήματα και κτιριακές εγκαταστάσεις
  • Προστατεύει τα προσωπικά δεδομένα των εργαζομένων, σύμφωνα με τον Γενικό Κανονισμό για την Προστασία Δεδομένων (GDPR)
  • Καθοδηγεί το προσωπικό μέσω γραπτών, ψηφιακών και προφορικών οδηγιών ασφάλειας ανάλογα την κρισιμότητα των περιστατικών

5. Επαγγελματική Συμπεριφορά - Οι εργαζόμενοι:

  • Δρουν με ακεραιότητα, υπευθυνότητα και σεβασμό απέναντι σε συναδέλφους και τρίτους
  • Συμμορφώνονται με τον Εσωτερικό Κανονισμό Εργασίας που υπέγραψαν κατά την πρόσληψή τους, αλλά και τις έκτακτες οδηγίες της Διοίκησης ανάλογα τις μεταβαλλόμενες ανάγκες της, τις νέες πιστοποιήσεις που λαμβάνει και τα έργα που αναλαμβάνει.
  • Αποφεύγουν πράξεις που συνιστούν σύγκρουση συμφερόντων ή ζημιώνουν την εταιρεία
  • Συμβάλλουν στη διασφάλιση της ποιότητας των υπηρεσιών και του θετικού εταιρικού προφίλ

6. Υποχρεώσεις & Ικανότητες  - Αναλυτικά, οι εργαζόμενοι οφείλουν να:

  • Διαθέτουν ή να μεριμνήσουν για την έγκαιρη έκδοση όλων των απαιτούμενων πιστοποιητικών ή αδειών που σχετίζονται με τον ρόλο και τη θέση τους, με μέγιστο χρονικό όριο τους έξι (6) μήνες από την ημερομηνία πρόσληψης.
  • Τηρούν με προσοχή τις διαδικασίες και τους κανονισμούς της εταιρείας.
  • Υποβάλλουν εγγράφως προτάσεις, απορίες ή προβλήματα στον προϊστάμενο ή στον υπεύθυνο Διασφάλισης Ποιότητας.
  • Συμβάλλουν ενεργά στην πρόληψη και αναφορά περιστατικών βίας, παραβατικότητας ή σχεδόν ατυχημάτων.
  • Επιδεικνύουν επαγγελματισμό, συνέπεια και αποτελεσματικότητα
  • Οργανώνουν σωστά την εργασία τους και σέβονται τα χρονοδιαγράμματα
  • Ενισχύουν το πνεύμα συνεργασίας και ομαδικότητας
  • Επιδιώκουν τη διαρκή προσωπική και επαγγελματική τους ανάπτυξη
  • Ανταποκρίνονται στις προσδοκίες των ρόλων τους με βάση τις αξίες, την ηθική και το όραμα της Spartan

7. Εχεμύθεια, Εμπιστευτικότητα & Πολιτικές - Οι εργαζόμενοι:

  • Διαφυλάσσουν με απόλυτη προσοχή πληροφορίες που σχετίζονται με τη λειτουργία της εταιρείας
  • Δεν κοινοποιούν προσωπικά δεδομένα, οικονομικά στοιχεία, στρατηγικά σχέδια, δικαστικές διαφορές, πελατολόγια, συμφωνητικά ή συμβάσεις σε μη εξουσιοδοτημένα άτομα
  • Λειτουργούν με σεβασμό στις πολιτικές:
  • Πολιτική Ασφαλείας
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική Επιχειρησιακής Συνέχειας
  • Πολιτική Ποιότητας
  • Πολιτική Υγείας και Ασφάλειας
  • Πολιτική Περιβάλλοντος
  • Πολιτική Οδικής Ασφάλειας
  • Πολιτική κατά της Δωροδοκίας

Οι πολιτικές είναι αναρτημένες αναλυτικά στην επίσημη ιστοσελίδα της Spartan, ανανεώνονται, τροποποιούνται ή εμπλουτίζονται σε τακτά ή έκτακτα χρονικά διαστήματα, ανάλογα με τις επιχειρησιακές ανάγκες και τις απαιτήσεις των επιθεωρήσεων. Οι εργαζόμενοι οφείλουν να τις παρακολουθούν, ενώ η εταιρεία υποχρεούται να τους ενημερώνει ψηφιακά μέσω e-mail για κάθε σχετική μεταβολή που πραγματοποιείται στις αντίστοιχες σελίδες.

8. Ασφάλεια Πληροφοριών & Κυβερνοασφάλεια - Με δεδομένο πως η εχεμύθεια και η ασφάλεια των δεδομένων των πελατών είναι αυτονόητες και αδιαπραγμάτευτες, όλοι οι εργαζόμενοι πέραν της εχεμύθειας κι εμπιστευτικότητας,

  • Οφείλουν να σέβονται την ασφάλεια των υπολογιστικών συστημάτων.
  • Δεν επιτρέπεται η εγκατάσταση/λήψη μη εγκεκριμένου λογισμικού.
  • Απαγορεύεται ρητά η ανταλλαγή περιεχομένου με πνευματικά δικαιώματα

χωρίς άδεια. (συμβάσεις, συμφωνητικά, άρθρα, περιεχόμενο διαφημιστικών καμπανιών κλπ)

  • Οφείλουν να διαφυλάσσουν τα φυσικά και ηλεκτρονικά αρχεία με ακρίβεια και πληρότητα.
  • Οφείλουν να ακολουθούν της οδηγίες του τμήματος ΙΤ για την ασφάλεια των δεδομένων και των πληροφοριακών συστημάτων,

Η ακατάλληλη χρήση των συστημάτων πληροφορικής, η υπερβολική χρήση τους για ίδιον όφελος, και η μη ενδεδειγμένη διαχείριση αρχείων απαγορεύονται αυστηρά.

9. Περιουσιακά Στοιχεία & Οχήματα - Οι εργαζόμενοι οφείλουν να προστατεύουν τα περιουσιακά στοιχεία της εταιρείας, συμπεριλαμβανομένων των οχημάτων και των τεχνολογικών πόρων. Απαγορεύονται:

  • Η σπατάλη, φθορά, καταστροφή, κακόβουλη χρήση ή κλοπή εξοπλισμού.
  • Η χρήση οχημάτων χωρίς τήρηση των κανόνων ασφάλειας και οδικής συμπεριφοράς.

10. Αντιμετώπιση Εκτάκτων Αναγκών - Η εταιρεία διαθέτει πολιτική διαχείρισης εκτάκτων αναγκών και 24ωρη υποστήριξη για τη διασφάλιση της επιχειρησιακής συνέχειας. Οι εργαζόμενοι εκπαιδεύονται αναλόγως ώστε να εξασφαλίζεται η απρόσκοπτη εξυπηρέτηση των πελατών.

11. Εργασιακή Ηθική και Δικαιώματα - Η εταιρεία προάγει:

  • Την αμοιβαία εμπιστοσύνη και αναγνώριση.
  • Την εποικοδομητική συνεργασία και αμφίδρομη επικοινωνία.
  • Τις θεμελιώδεις αρχές του Διεθνούς Οργανισμού Εργασίας για την προστασία των εργασιακών δικαιωμάτων.

Οι εργαζόμενοι συμμετέχουν ενεργά σε εκδηλώσεις, εκπαιδεύσεις και συσκέψεις για τη διακίνηση ιδεών και τη συνεχή επαγγελματική τους εξέλιξη.

12. Παιδεία, Πολιτισμός και Περιβαλλοντική Ευθύνη - Η εταιρεία επενδύει ενεργά:

  • Στην πνευματική και κοινωνική ανάπτυξη των ανθρώπων της.
  • Στην προαγωγή της παιδείας, του πολιτισμού και της μέριμνας για το περιβάλλον.
  • Σε δράσεις και έργα που ενισχύουν την τοπική ανάπτυξη και ευημερία.

13. Συμμόρφωση και Παρακολούθηση - Οι εργαζόμενοι:

  • Οφείλουν να συμμορφώνονται πλήρως με τις προβλέψεις του Κώδικα
  • Οφείλουν να ενημερώνουν άμεσα τους προϊσταμένους για οποιαδήποτε παραβίαση
  • Φέρουν ευθύνη σε περίπτωση απόκρυψης ή σιωπηρής αποδοχής παραβιάσεων
  • Υπάγονται σε διαδικασίες εσωτερικού ελέγχου και εφόσον χρειαστεί, σε πειθαρχική αξιολόγηση
  • Συμμετέχουν σε εκπαιδευτικά προγράμματα συμμόρφωσης
  • Υποστηρίζονται από την Επιτροπή Δεοντολογίας για ερωτήματα ή διευκρινίσεις

Η εταιρεία τηρεί αυστηρά τις αρχές της νομιμότητας και της επαγγελματικής ηθικής. Οποιαδήποτε παράνομη ή μη σύννομη ανταγωνιστική πρακτική από εργαζόμενο οδηγεί άμεσα στη διακοπή της συνεργασίας.

14. Συμμόρφωση με τις Εσωτερικές Διαδικασίες

Η τήρηση των εγκεκριμένων εσωτερικών διαδικασιών της εταιρείας αποτελεί υποχρέωση όλων των εργαζομένων. Οι διαδικασίες αυτές αφορούν, μεταξύ άλλων, την:

  • υποβολή και έγκριση αιτήσεων αδειών,
  • δήλωση έκτακτης απουσίας, ασθενειών ή καθυστερήσεων,
  • έκτακτη χρήση εταιρικών οχημάτων,
  • συμμετοχή σε εκπαιδεύσεις (εσωτερικά ή εξωτερικά), επαγγελματικά ταξίδια, παρουσιάσεις, εκθέσεις κ.α.,
  • χρήση αίθουσας συνεδριάσεων,
  • αγορά αναλωσίμων,
  • υποβολή παραπόνων, συμβάντων ή περιστατικών,
  • και κάθε άλλο θέμα σχετικό με την ομαλή λειτουργία της εταιρείας.

Οι εργαζόμενοι οφείλουν να ενημερώνονται για τις προβλεπόμενες διαδικασίες από τον Υπεύθυνο του Τμήματος. Η μη τήρηση των διαδικασιών αυτών μπορεί να επιφέρει διοικητικές συνέπειες, καθώς πλήττει την εύρυθμη, διαφανή και δίκαιη λειτουργία του οργανισμού.

15. Αναφορά Παραβιάσεων - Οι εργαζόμενοι:

  • Έχουν την υποχρέωση να αναφέρουν άμεσα κάθε περιστατικό παραβίασης του Κώδικα ή σχετικών πολιτικών στο: hr@spartan.gr ή απευθείας στον άμεσο προϊστάμενό τους
  • Μπορούν να υποβάλλουν αναφορές εμπιστευτικά, με πλήρη προστασία της ταυτότητάς τους και χωρίς τον φόβο αντιποίνων
  • Συμμετέχουν ενεργά σε διαδικασίες διερεύνησης και σε σχέδια διορθωτικών ή βελτιωτικών ενεργειών, εφόσον αυτό απαιτείται

Η εταιρεία διασφαλίζει ότι όλες οι αναφορές αντιμετωπίζονται με σοβαρότητα, εχεμύθεια και σεβασμό προς όλα τα εμπλεκόμενα μέρη.

16. Έγκριση και Ημερομηνία Εφαρμογής

  • Ο Κώδικας εγκρίνεται από το Διοικητικό Συμβούλιο της Spartan
  • Ημερομηνία Εφαρμογής: 01.09.2025
  • Αριθμός Έκδοσης: 1.0

Ο Κώδικας τίθεται σε ισχύ από την παραπάνω ημερομηνία και έχει υποχρεωτικό χαρακτήρα για όλους τους εργαζόμενους και συνεργάτες της εταιρείας που παρέχουν υπηρεσίες στο όνομά της.

Η μη συμμόρφωση με τον Κώδικα Δεοντολογίας, τις πολιτικές και τις αρχές της εταιρείας, συνεπάγεται κυρώσεις που μπορεί να κυμαίνονται από προειδοποίηση έως και λύση της συνεργασίας. Σε περιπτώσεις παραβίασης της νομοθεσίας, η εταιρεία διατηρεί το δικαίωμα να προχωρήσει σε πειθαρχικές ή/και νομικές ενέργειες, ενημερώνοντας τις αρμόδιες Αρχές, εφόσον απαιτείται.

Επικοινωνία
Αγ. Αναργύρων 40, Κορωπί 194 00
Δ. Σέχου 17 & Αντιμαχίδου, Αθήνα 117 43
info@spartan.gr
210 92 32 437

ΓΕΜΗ: 86872902000

facebook instagram twitter youtube linkedin tik-tok
Εγγραφείτε στο Newsletter μας
 
espa-banner
great-place-to-work-certified
e banner EL